TÜRKİYE - DEMİRYOLU SİNYALİZASYON SİSTEMLERİ

Tekfen İş Numarası:

119, 148

Yer:

Türkiye

İşveren:

T.C.D.D., Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları

Müteahhit:

TEKFEN - TTE J.V., ISKRA - SEL Konsorsiyumu (119)

TEKFEN - Pakpaş J.V., Marubeni - Nippon Signal Konsorsiyumu (148)

Tekfen Payı:

%35 (119)
%20 (148)

Başlangıç:

19/06/1984
08/02/1989

Bitiş:

31/08/1990
31/03/1995

1 - İskenderun - Divriği Demiryolu Sinyalizasyon Sistemi (İş No: 119, 45.500.000 $)

Proje, Türkiye’de gerçekleştirilen ikinci demiryolu sinyalizasyon projesidir.

Proje çerçevesinde tamamlanan ana inşaat işleri aşağıda listelenmiştir:

710 km kablo kanalı,
2.500 km yeraltı kablosu döşeme,
76 km beton kablo kanalı,
2.000 m3 beton temel.
- Toplam demiryolu uzunluğu: 577 km
- Durak istasyon: 51
- Terminal istasyon: 4
- Ana istasyon: 4
- Sinyalizasyon merkez: 4

577 km uzunluğundaki İskenderun-Divriği Demiryolu Hattı’nda, herbiri Alt Kontrol Merkezi olan 55 adet istasyon vardır. Ana kontrol merkezi ile bağlantıyı, bu proje için özel imal edilmiş, 15 quad kablo sağlamaktadır.

Sinyalizasyon sistemi durak istasyon sinyal sistemleri ile birlikte kontrol merkezlerinin, istasyon kontrol panellerinin, kontrol ve işaret sisteminin, güç besleme ekipmanının ve hemzemin geçişlerinin korunmasını kapsamaktadır.

TCDD’nin Eskişehir ve Ankara’daki lokomotif fabrikalarında, 80 set, Otomatik Tren Durdurma Sistemi’nin yeni nesil lokomotiflere montajı yapılmıştır.

İskenderun’u Divriği’ye bağlayan demiryolunun güzergahı, Narlı-Malatya-Çetinkaya istasyonundan geçer, 15 Quad telekomünikasyon kablosu, demiryolu sinyal sistemini Adana-Malatya I-Malatya II ve Sivas Ana Sinyalizasyon Merkezi’ne bağlar.

Projenin temel amacı, Divriği’deki demir cevherini İskenderun’daki demir çelik fabrikasına taşıyan demiryolu nakliye sisteminin kapasitesinin artırılmasıdır.

2 - Haydarpaşa - Ankara - Kayaş & Halkalı - Çerkezköy - Kapıkule Demiryoları Sinyalizasyon Sistemi (İş No: 148, 8.500.000 $)

Proje esas olarak Kapıkule (Edirne) ve Halkalı (İstanbul) arasındaki 276 km uzunluğunda hat ve 23 istasyondan oluşan demiryoluna sinyalizasyon sistemi tesisatını kurulmasını kapsamaktadır.

Proje kapsamında, 28 km uzunluğundaki Halkalı – Sirkeci hattına ATS (Otomatik Durdurma Sistemi) kurulmuştur.
Ayrıca, Sincan-Ankara arasındaki (25 km uzunluğundaki hat boyunca 5 istasyon) demiryolunun rehabilitasyonunu da kapsamaktadır.
584 km uzunluğundaki Haydarpaşa – Kayaş kesimine de ATS sistemi kurulmuştur.
4 tren trafik kontrol sistemi, 26 sinyal istasyonu, 620 sinyal kutubu montajı ve 100 hemzemin geçit inşası da aynı kapsamda gerçekleştirilmiştir.