KATAR - AL KHOR OTOYOLU TASARIM VE YAPIM İŞİ

Tekfen İş Numarası:

354

Yer:

Katar

İşveren:

Private Engineering Office

Müteahhit:

TEKFEN İnşaat ve Tesisat A.Ş.

Tekfen Payı:

%100

Başlangıç:

26/11/2016

Bitiş:

25/11/2019

Proje Doha’nın kuzeyine doğru var olan otoyolun iyileştirmesi ile birlikte dokuz adet katlı kavşağın tasarım ve inşaatını kapsamakta olup, 4 katlı kavşakların iyileştirilmesini de içermektedir. Teklif edilen iyileştirme genel olarak mevcut Al Khor Sahil Yolu boyunca Lusail ile Al Khor Bypass arasındadır. Mevcut yollar ile otoyol arasındaki bağlantıyaklaşık olarak 300 m olacak ve ASHGHAL Otoyol Tasarımı ve trafik şartnamelerine göre yapılacaktır. Faz 1’in güney uzanı yaklaşık Doha Golf Kulübü ve kuzey sınırı Önerilen Simaismah Kavşağı’dır. Faz 2’nin güneydeki başlangıç noktası Simaismah Kavşağı ve kuzey sınırı ise Al Khor Baypass'tan Al Khor Stadı sinyaline kadar olan kısımdır.

Yeni Al Khor Otoyolu 5 gidiş ve 5 geliş olmak üzere toplam 10 şerittir. Al Khor Otoyolu’nun orta refüjünde raylı sistem hattı (Qatar Rail Metro Red Line) inşaatı devam etmektedir.

Otoyolun bir yanındaki servis yoluna bitişik ayrı bir hızlı bisiklet yolu ve buna ek olarak otoyol boyunca paylaşımlı bir yaya / bisiklet yolu yapılacaktır.

Proje, 2031 yılının trafik modelinin gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlanacaktır.

İş kapsamında çevre düzenlemesi ve peysaj işleri de yer almaktadır. Çevre düzenlemesi, peysaj ve kullanılacak malzeme tasarımları Katar Devleti’nin bir simgesi olması düşüncesiyle projenin önemini yansıtacak şekilde olacaktır.

Proje kapsamında yer alan Bu-Thelah Yolu ise 2 gidiş ve 2 geliş olmak üzere toplam 4 şerit olup Rasheeda’da Orbital Otoyolu ile Wadi Al Askar arasında bir bağlantı yolu niteliğindedir.
GENEL VERİLER

Bu-Thelah Yolu 8.350 m uzunluğunda olup 3 tabaka asfaltı ve orta refüjde yer alacak yol aydınlatmasını kapsamaktadır.

Çiftlik Yolu 4.825 m uzunluğunda olup tek tabaka asfalt ile orta refüjde yol aydınlatmasını kapsamaktadır.

Projede aşağıda tanımlandığı gibi tasarım, inşaat ve yolların 400 günlük bakımını kapsamaktadır;

a) Yol deplasmanları,geçici trafik kontrol ve bakımı,
b) Yol güzergahı üzerinde bulunan tüm trafik ışıkları, trafik levhaları, aydınlatma direkleri, vs kaldırılması,
c) Yol güzergahı içinde kalan altyapıların deplase edilmesi,
d) 9 adet çok katlı kavşağın yapılması,
e) 3 metre çapında yaklaşık 8 km yeraltı yağmur suyu drenaj tüneli yapılması,
f) Tel çit söküm ve montaj işleri,
g) Toprak işleri, kazı, var olan asfaltın skümü/yeniden kullanımı, geçici iksa işleri, vb.,
h) Yüzey drenaj işleri,
i) Su hatları,
j) Elektrik ve yol aydınlatma hatları,
k) Haberleşme hatları,
l) Betonarme büyük sanat yapıları, alt geçit ve drenaj menfezleri,
m) İstinat duvarları,
n) Bordür ve asfalt işleri,
o) Yol işaretleme işleri, trafik ışık ve levhaları,
p) ITS-Akıllı trafik sistemi (sadece altyapı)